Skikkelig stoked!

DEN HÄR BLOGGEN DRIVS I CAPS LOCK GENOM MÖRKERTIDEN I POLARTRAKTERNA. ETT ÅR OVAN POLCIRKELN DÄR VI TRÄNAS I SNÖ, HAV, FJÄLL, SAMT ALLMÄN ÖVERLEVNAD FÖR ATT FÖRBEREDAS INFÖR VÅR KOMMANDE 6 MÅNADER LÅNGA EXTREMEXPEDITION UT ÅT HELVETE FÖR ATT MED MÅTTBAND BEVISA ATT ISLAND LIGGER SÖDER OM POLCIRKELN. We're stoked! SKIKKELIG SKIKKELIG STOKED!

Renlevnad

Kategori: Allmänt

När man bor såhär bland fjällen och samtidigt vid havet, och håller på med allt detta outdoor life easy living-grejs hela dagarna då är det inte utan att man bli lite natur-religiös. Det finns så många människor runt omkring som är inspirerande för en om man bara har jobbat på posten i Gottsunda tidigare (no offense). Jag har tänkt på det länge nog och nu har jag bestämt mig. Jag ska bli renlevnadsmänniska!
 
Renlevnadsmänniska. Smaka på ordet. Det kan ha många innebörder. Vissa slutar med alkohol, kaffe, socker, heroin, mjölkprodukter, kött, schampo, rakning, importerad mat, icke-ekologiska kläder osv. Den typen av renlevnad tror jag inte är menad för mig. Mitt hår blir sjukt dåligt utan schampo! Dessutom är jag för heli-skiing (vilket jag är ensam om att vara i min klass), vilket egentligen inte är kombinerbart med back-to-basic över huvud taget.
 
Så hur ska jag bli? Let me tell you.
 
1. Jag började igår med att radera facebook-appen från min lur. Jag kan därmed bara checka facebook på datorn där det finns internet = typ ingenstans i hela nordnorge. Känner redan hur jag lever mer i nuet. Riktig, ren levnad!
 
2. Morgonbadar. Oj, där slank det in en lögn. Men jag morgonbadade i alla fall i måndags. Och det är ju i alla fall EN dag. En dag av ren, ren och skär levnad!
 
3. Äter superfet mat (som alla äventyrare=renlevnadsmänniskor gör). Alltid majonäs på lunchmackan, mums mums
 
4. Har blivit nykterist (förutom att vi kanske drack whiskey i kaffet på senaste turen). Man har ju inget annat val här, där en öl kostar 30 kronor på affären och 89 kronor på den enda baren som finns. Vill man bli av med sina alkoholproblem så rekomenderar jag Kabelvåg med varm hand. Nej till gift i kroppen!
 
5. Lyssnar bara på vegan-reagge, typ den här: http://www.youtube.com/watch?v=mi-G_i6L7Yo don't mind the video, bara lyssna på låten. Fett med renlevnad!
 
Nu ska jag gå och sova i min säng med otvättade lakan (jag är emot tvättmedel)
peace out homies

Kommentarer

  • Mamman säger:

    Suck.

    2013-11-18 | 23:17:42

Kommentera inlägget här: