Skikkelig stoked!

DEN HÄR BLOGGEN DRIVS I CAPS LOCK GENOM MÖRKERTIDEN I POLARTRAKTERNA. ETT ÅR OVAN POLCIRKELN DÄR VI TRÄNAS I SNÖ, HAV, FJÄLL, SAMT ALLMÄN ÖVERLEVNAD FÖR ATT FÖRBEREDAS INFÖR VÅR KOMMANDE 6 MÅNADER LÅNGA EXTREMEXPEDITION UT ÅT HELVETE FÖR ATT MED MÅTTBAND BEVISA ATT ISLAND LIGGER SÖDER OM POLCIRKELN. We're stoked! SKIKKELIG SKIKKELIG STOKED!

yolo

Kategori: Allmänt

Planering har aldrig riktigt varit min starkaste sida. Detta beror på att jag finner det lite spännande att impulsbestämma saker i sista stund och se vad som händer. Man kan väl också uttrycka det som att jag är lat som en flodhäst och inte pallar förbereda saker, men hur man uttrycker det är väl inte så viktigt egentligen. 
Det finns dock en liten grundregel. Sluta aldrig tänka helt. Det finns ju trots allt viss basal planering som aldrig, aldrig får struntas i. Här i Kabbelvågge med omnejd gäller till exempel att alltid ha stenkoll på vindriktingen, vad man än ska göra. Redan som små förstadagselever fick vi lära oss att rabbla de olika vindriktningarna; sydvästan ger skitväder, sydostan varmt och klart och så vidare. Igår gjorde jag det fatala misstaget att inte packa mössa trots att det var melt nordvästststorm. Jag skulle bara till jobbet, som är inomhus, i bil, som ju också räknas som typ inomhus. Det var bara det att bilen visade sig åka tillbaka en helt annan tid än när jag var klar. Blev en uppfriskande powerpromme de 6 chillometrarna hem i knädjupt pudder, klockan tre på söndagsmorgonen. Eg følte meg extrem. 
Förutom den här typen av enkel turplanering kan jag varmt rekommendera att chansa lite. Fast än en gång, inte för mycket. En gång stod jag till exempel bredvid en man som upprört försökte förklara för en banktjänsteman att han inte kunde komma åt sina pengar. Han hade av oklar anledning alla besparingar på någon nedlagd bank i Syrien. Hoppsan. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: