Skikkelig stoked!

DEN HÄR BLOGGEN DRIVS I CAPS LOCK GENOM MÖRKERTIDEN I POLARTRAKTERNA. ETT ÅR OVAN POLCIRKELN DÄR VI TRÄNAS I SNÖ, HAV, FJÄLL, SAMT ALLMÄN ÖVERLEVNAD FÖR ATT FÖRBEREDAS INFÖR VÅR KOMMANDE 6 MÅNADER LÅNGA EXTREMEXPEDITION UT ÅT HELVETE FÖR ATT MED MÅTTBAND BEVISA ATT ISLAND LIGGER SÖDER OM POLCIRKELN. We're stoked! SKIKKELIG SKIKKELIG STOKED!

Stuck på vaeret

Kategori: Allmänt

Yo ho
 
Kom akkurat tillbaka till foten efter en liten flykt hem till puderlandet Svedala och den årliga telemarksgatheringen i Fjätervålen. Det var smutt, i Sverige fanns det powpow till skillnad från här (......) så jag har pumpat knäböj konstant i tre dagar gött gött GÖTT.
 
Men tillbaka till nuet:
 
Igår hade min vapendragare en arbetsintervju (serious business) i det välkäda fiskeväret Henningsvaer. Jag tror hon ska rensa fisk eller nåt (obs skämt). Snäll och trevlig som jag är ställde jag upp som cykelsällskap och 40 minuter innan middag drog vi iväg i alldeles för mycket kläder (hon) slash alldeles för lite kläder (jag) och började cykla. Det tog 1 h 20 min. Fast Hanna hävdade bestämt att vår väninna Vanja hade sagt en halvtimme. jaja. Hanna drog på intervju och jag satte mig på Mix och drack kaffe. Timmarna gick och mörkret lade sig. Efter drygt en timme hände flera saker:
1. Hanna var klar
2. Kaffen var slut
3. Vi upptäckte att vi inte hade lampor med oss
4. Vi hade missat bussen
 
Vad gör man? Fast i Hänkan utan lysen och såklart inget jävla nordlys ens, som kan lysa upp asfalten. Vi ringde hem och krängde skjuts.
 
Ska från och med nu börja planera saker

Kommentarer


Kommentera inlägget här: