Skikkelig stoked!

DEN HÄR BLOGGEN DRIVS I CAPS LOCK GENOM MÖRKERTIDEN I POLARTRAKTERNA. ETT ÅR OVAN POLCIRKELN DÄR VI TRÄNAS I SNÖ, HAV, FJÄLL, SAMT ALLMÄN ÖVERLEVNAD FÖR ATT FÖRBEREDAS INFÖR VÅR KOMMANDE 6 MÅNADER LÅNGA EXTREMEXPEDITION UT ÅT HELVETE FÖR ATT MED MÅTTBAND BEVISA ATT ISLAND LIGGER SÖDER OM POLCIRKELN. We're stoked! SKIKKELIG SKIKKELIG STOKED!

Extreme blindbock fail

Kategori: Allmänt

Idag hade vi i K&T-klassen en övning som gick ut på att stå i en myr, ta sikte på en liten kulle cirkus 50 meter bort, sätta bindel för ögonen och försöka gå fram till kullen. Syftet med detta var att komma till insikt om hur omöjligt det är att gå åt rätt håll när man inte ser ett skit och således aldrig någonsin strunta i att dra fram kompassen när det är dimma i fjällen.
Trots att jag såg mina klasskamrater en efter en börja ragla runt i miserabla cirklar på myren tänkte jag att inte kunde det väl vara så värst vanskligt? Gå rakt i 50 meter helt spiknykter har man ju ändå gjort förr. Jag drog kaxigt ner mössan över ögonen och marscherade käckt iväg. Jag gick faktiskt relativt rakt, drog kanske lite åt vänster. Ändå inträffade katastrofen. Efter ett trettiotal steg tog jag ett till. Hörde det välbekanta ljudet av bristande is och hann tänka ungefär så mycket som assåå shiiiiieet fään åsså innan jag låg i det CHOCKkalla vattnet. Förutom att man aldrignågonsinskastruntaiattdraframkompassennärdetärdimmaifjällen lärde jag mig även att aldrig gå blindbock över en myr i november. 

#extreme #adventure #carpediem #yolo-swag #unnadignågot<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: